Skolestart og Indskrivning

Før dit barn starter - overgang fra dagtilbud til skole.

Åbent Hus arrangement

Skoleindskrivning

Skoleindskrivningen er typisk åben fra starten af oktober til starten af januar. - Indskrivningen for 2024 er nu lukket.

Har du spørgsmål eller brug for hjælp til indskrivningen, er du altid velkommen til at henvende dig til børnehaven eller Sølystskolens pædagogiske leder Katrine Flye på: kfj@aarhus.dk.

-  I indskriver jeres barn her: www.aarhus.dk/skoleindskrivning

Intromøde

På Sølystskolen har vi tradition for at afholde intromøde. Vi afholder det typisk i starten af november måned. - Intromødet for skolestart 2024 er nu afholdt.

Mødet er primært målrettet nye forældre på skolen. Forældre, der allerede kender skolen, er naturligvis også velkomne, men for dem vil der ikke være ny information.

På mødet fortæller vi om skolens pædagogiske grundlag, hverdagen i 0. klasse og lidt om perioden indtil opstart.

Se brochure - Skolestart 0. Klasse

Nedenfor kan du hente brochuren Skolestart 0. Klasse - Information om skolestarten 2024.

- Her har vi samlet al praktisk information og overblik over vores forskellige arrangementer inden skolestarten.

Velkommen i Skole - Film

På Sølystskolen har vi lavet en lille velkomstfilm til vores nye Sølystskolebørn.

Filmen skal hjælpe de nye børnehaveklasseelever til bedre at forstå skolestarten, før det hele går løs efter sommerferien.

Go' fornøjelse!

Før dit barn starter

Sølystskolen og Skæring-Sølyst Dagtilbud har i fællesskab skabt en ramme, hvor børnene lærer og udvikler sig bedst muligt i overgangen fra børnehave til skole.

Hen imod slutningen af børnehavetiden målrettes indsatsen i retning af de skift, børnene står overfor i forbindelse med overgangen til skole.

Tryghed i skiftet fra lille til stor

Det er godt for børnene at komme og se skolen, at få billeder på lokaler, legepladsen, de større børn og i det hele taget se, hvad skolen er for en størrelse.

- Derfor besøger børnene skolen sammen med deres pædagoger fra børnehaven.

Brochurer

Vi har i brochurerne nedenfor samlet en række nyttige informationer i forbindelse med skolestarten.

Sidst opdateret: 23. februar 2024