Begivenheder og ferie

Årets gang på Sølystskolen! - I løbet af skoleåret har vi mange hyggelige traditioner og arrangementer.

Årets gang

• Første skoledag
    • Fagdage
    • Skolernes Motionsdag
    • Fordybelsesuger
    • Teaterforestillinger
    • Luciaoptog
    • Juleafslutning
    • Vinterfest
    • Musical
    • Sidste Skoledag
    • Sommerfest
    • Klar - Parat - Skolestart

De forskellige klasser og klassetrin holder arrangementer og fester på skolen. Blandt andet afholder vi kæmpe Indskolingsfest med Spøgelsesoptog, Udklædning, Tøndeslagning og alle mulige sjove og fantastiske boder for de mindste.

5. klasserne laver Musical, og 9. klasserne fejrer hvert år Sidste Skoledag.

Også i SFO’en er der tradition for festligheder såsom Sommerfest, OL, Temauger og Diskotek og Fed Fredag.

Ud over vores faste traditioner og arrangementer har vi også mange andre spændende og sjove begivenheder.

Her kan eksempelvis nævnes:

Verdensmesteren i Stand Up Padling Casper Steinfath på besøg - MadMikkel i Mælkebøtten - Invielse af fremtidens skoletoiletter - Fejring af vores MGP-Vinder Mille - Besøg af Vinderne fra Alene i Vildmarken - Cykeldrengene og for de yngste skolestartere besøg af Tryllekunstneren med den store hvide kanin.

Ferie

Sølystskolen følger Aarhus Kommunes overordnede ferieplan. Der er fem ferier i løbet af året samt diverse helligdage. På Aarhus Kommunes hjemmeside finder du en ferieoversigt for både dette skoleår og det næste.

Fraværsregler

Fra den 1. januar 2020 gælder der nye landsdækkende regler om fravær i folkeskolen. Her kan du læse, hvad de nye regler betyder for dig og dit barn.

Har du brug for at ansøge om tilladelse til ekstraordinær frihed, skal du blot, via Aula eller pr. mail, skrive til Skoleder Janus Laier, Viceskoleleder Dorte Busk Bro, SFO-Leder Katrine Flye Jensen eller den Pædagogiske leder Anette Poulsen.

- Kontaktinformationer finder du under Kontakt.

Sidst opdateret: 12. januar 2024