Dit barns faglige udvikling

Vores undervisning og pædagogik har udvikling og fællesskab i centrum.

Vi gør os umage for at leve op til  de forventninger, børn og forældre møder frem med. Forventningerne er store og meget forskelligartede. For de fleste er det afgørende, at skolen sikrer, at børnene kan honorere de krav, der stilles for at kunne deltage aktivt i livet efter skolealderen.

Børnene skal have en omfattende almen viden, deres grundlæggende færdigheder skal være i orden, og de skal have en tryg og inspirerende skolehverdag.

Vi stræber efter at leve op til folkeskolelovens ambition om både at give børnene faglige udfordringer og en social forståelse. Vi fokuserer i særlig grad på at udvikle en skole, hvor der er fællesskab, og hvor der er faglige udfordringer for alle.

Det er vores mål at klæde børnene på til at navigere udenfor de voksenstyrede rammer, altså hjælpe dem på vej til at tage ansvar for deres eget liv. Med det mener vi, at børnene skaber en indre balance mellem det at være selvaktualiserende og socialt afstemte.

Sidst opdateret: 20. november 2023