Mad på skolen

Sølystskolens minikantine hedder Mælkebøtten. Her sælger vi lune retter, hjemmebagt groft brød og frugt og snack til elever og medarbejdere.

• Læs op

Indhold

Maden i Mælkebøtten er så vidt muligt lavet fra bunden og af økologiske råvarer med et sundt og varieret udbud af madboller, grøntsager, smoothies, varme retter og meget mere.

Kostpolitik

For at kvalitetssikre Mælkebøttens tilbud ernæringsmæssigt, samarbejder Børn & Unges konsulenter med børne- og ungelæger, sundhedsplejersker og tandlæger i Sundhed og Trivsel.

Alle vores retter overholder de daglige anbefalede energifordelinger og indeholder max 30 procent fedt.

Vi sørger også altid for, at vores hjemmelavede supper, kødsauce og andre varme retter indeholder grøntsager.

I Mælkebøtten har vi det økologiske spisemærke i sølv. Vi bruger nemlig 60-90 procent økologiske råvarer.

Tjek vores smiley her.

Bemærk! - Nyt om Madposer

Tilbuddet om madposer og webbutik bestilling af sandwich er med virkning fra 1. maj 2024 udgået. Herefter kan I udelukkende handle i Mælkebøtten. - Mælkeordningen fortsætter som hidtil.

Mælkebøtten udkommer i ny udgave efter sommerferien 2024. - Nærmere information kommer senere.

Bestilling og betaling

I Mælkebøtten kan man kun betale med Skolebetalingskort eller MobilePay. Med nedenstående links kan I få nærmere information om overførelse af penge til skolebetalingskortet og bestilling af skolemælk.

- Her bestiller du!
    - Her finder du mere information og vejledninger!

Sidst opdateret: 15. maj 2024